voorbereiding DSW bruggenloop

Het leek mij leuk om jullie af en toe mee te nemen in de voorbereidingen richting mijn eerste hardloop event. 2,5 week geleden besloot ik mij hiervoor in te schrijven, en te gaan trainen voor die 15K. 💪🏻

Door alle onrust van afgelopen week, heb ik (te) weinig hardloop trainingen gedaan. Ik deed er namelijk maar 1!! (SHIT). Hoe komt dat? Zoals mijn vaste lezers weten heb ik de afgelopen week 2
keer mee mogen draaien bij de zwemschool, had ik vrijdagavond ineens een nieuwe baan en nam ik een dag later ontslag! Wanneer dingen veranderen en/of onrustig worden raak ik snel uit mijn focus, afgeleid en wil ik weleens afdwalen 😉

Maar dat betekent niet dat het trainen niet belangrijk is, en ik het niet belangrijk vind. Ik besloot vannochtend om een (sport)planning te maken voor deze week en me hier ook netjes aan te houden! De afgelopen periode heb ik niet gewerkt met zo’n planning omdat het vrij vanzelf ging en ik me goed kon concentreren op mijn doelen, maar omdat het nu even wat drukker en onrustiger word heb ik hier houvast & behoefte aan!


Normaal sport ik 5 tot 6 dagen in de week. 3 keer hardlopen, 2 keer zwemmen en minstens 2 keer fietsen.

Terwijl ik deze planningen maakte besefte ik dat ik 2 weekenden wegga. Het eerste weekend met mijn schoonzus en het 2e weekend met mijn moeder, stiefvader, Marc, de honden & mijn lieve oma. Mijn moeder is 10 jaar getrouwd met haar huidige man, dus tijd voor een feestje. Ik heb hier dus een beetje om heen gepland en alvast wat vooruit naar week 41 gekeken.

Hoe mijn planning eruit ziet, zie je hieronder. Koppel training staat voor 2 onderdelen van een triathlon op 1 dag doen, vlot achter elkaar! (max 10 minuten rust)

planning

Zoals je ziet is het fietsen echt even optioneel en staan er 3 hardloop trainingen op de planning! Mijn fiets gaat wel mee naar Limburg, zodat als het niet regent ik daar kan fietsen en misschien wel een Limburgs “heuveltje” kan pakken. Omdat het kan, maar niet omdat het moet.

De zwemsessies, zijn ter onderhoud maar natuurlijk ook als herstel trainingen van het hardlopen. (zwemmen is zo lekker) Naast dat alles heb ik dinsdag mijn intake bij de sportschool. Hier zal ik in de toekomst 1 keer in de week naar toegaan om mijn core te trainen en deze sterker te maken, daarnaast zal ik krachttraining gaan doen gericht op het zwemmen en fietsen. De sportschool is niks voor mij, hier schrijf ik binenkort vast wel een blog over…. Anyway, ik ga dit doen om eventuele blessures door het hardlopen te voorkomen en sterker te worden. En hopelijk ook sneller te worden met zwemmen en fietsen door gerichte krachttraining, voor aankomend triathlon seizoen. Zo staan er nog genoeg andere TO DO dingen op mijn lijstje. Denk aan clinics voor het zwemmen enz., maar goed, niet alles tegelijk he! Voor nu pak ik alle tips die me toekomen op, en kijk ik wat het beste bij mij en mijn doelen past.

Eigenlijk beginnen voor mijn gevoel de voorbereidingen voor de DSW Bruggenloop nu pas echt. Ik heb nog 69 dagen, dus uiteraard komt het goed!

Werken jullie ook met een planning? Hou je je hieraan, of heb je het helemaal niet nodig?

-x-

FOCUS!!

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s